Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 16 juni 2011

GÔTT MOS !

En sån underbart härlig lunchpromenad inkl. vattenapportering vi hade idag, Özet & jag. Efter flera dagars blåsande, märktes det idag knappt en vindpust. Första lunchpromenaden i shorts och linne. Vi vandrade iväg till Åkersjön, för att se hur mycket näckrosorna hade hunnit spridas sen sist - ca 2 veckor sedan. Detta blir perfekt tänkte jag !

Vi gick ut på den lilla udden med gungfly och gjorde några kast i olika riktningar. Kämpade med att få in dummyn INNAN vattenskakning, vilket gick ganska bra, även om jag får vara aktiv och "snabb". Men en sak som är säker - han blir bara säkrare och säkrare på att bemästra sina igångar.





På hemvägen passerade vi Flatevattnet, jag passade på att utforska en ytterligare lämplig vattenapp.miljö. Vi började på ena sidan av sjön/tjärnen, men vände då jag tyckte det verkade vara FÖR svårt för Özet att komma upp ur vattnet. Gick över på andra sidan av sjön och där var mycket bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar