Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 14 februari 2011

I VÄNTAN PÅ ...

... vårens kursverksamheter, tänkte jag att försöka bjuda på ett inlägg om dagen - mest bilder - som kommer handla om vår vardagslunk. Tiden får väl utvisa om jag lyckas fullfölja denna tanke ...

MÅNDAGSLUNK
Idag - mulet, ca -5 grader, kallt och lite blåsigt.
Dagens lunchpromenad gick upp till Getryggen, med start och "landning" vid Härlanda tjärn. Vi gick dock inte ända fram till Vä. Långvattnet, utan vek av lite tidigare ner mot 8:ans motionsspår.

Eftersom det fortfarande är isigt värre på alla stigar - även om det faktiskt börjat bli barmark på en del ställen i skogen - blev kängorna broddförsedda ... ännu en gång. Gissa om man är trött på dessa broddar, men hur hade man klarat denna vintern utan dom, säger jag bara ? Kan bara konstatera att dom är guld värda !Vi traskade iväg förbi tjärnen och spanade samtidigt in en skolklass som var ute på isen och pimplade. Mysigt att se ! Heja utomhusaktiviteter ...
Gick vidare och började stigningen upp mot Getryggen, som är en ås/bergsrygg, högt belägen, med fin utskikt. Det är även här som bl.a Västra Långvattnet ligger (lite info. för er som inte är bekanta med GBG) som ni kanske känner igen från tidigare inlägg och bloggande. När vi nu, som sagt, var på väg upp mot höjden, stannade vi och spanade (jag!!!) ut över Brudaremossens skidanäggning, där det inte var någon verksamhet överhuvud taget - trots sportlovet ! Möjligen kunde det bero på den dåliga snötillgången - he he !Här passade vi även på att köra några linjetag, vilka tyvärr inte gick så vidare värst bra. Han var både "yvig och snurrig". Fick sätta honom och gå ut och visa var den låg och därefter skicka honom igen ... men DÅ var det inga problem förstås. Verkar som han är lite "ringrostig" när det gäller just linjetagen ... med tanke på hur det gick igår, då han ju oxå hade lite "problem".Vi gick vidare utmed bergsryggen och när vi småningom började ta oss nedför, mot 8:an motionsspår, hade Özet kommit på att det nu åter gick att gräva efter hjorttryffel.Men den STORA händelsen idag, var att vi försökte oss på en vidareutveckling av dirigeringen. Även om det inte gick alldeles lysande precis, så är jag nöjd att jag testade. Helt OK så länge dummyn var synlig och han satt still vid stoppsignalen och därefter fick dirigeringen. Men när han var i rörelse mot en "fejkad" punkt, så stoppade han visserligen duktigt vid stoppsignalen, MEN sen när jag dirigerade honom fattade han nada - han agerade mest "snurre sprätt" och påbörjade något som mer liknade ett "sök", förutom vid ETT tillfälle, då det gick som smort ! Och då var jag ju tvungen !!!! att testa honom en gång till ... och då kan ni ju räkna ut hur det gick :-P Men jag tror det kommer ... tror att han kommer att fatta snart ... bara JAG lyckas vara TYDLIG nog ... mitt kloka lille ÖZ !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar