Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 17 februari 2011

FRUSTRERAD ... IGEN !

Idag - mulet ca -1 grad och vindstilla

Dagens lunchrunda gick i Paradiset, med en hund som jag inte ville kännas vid, efter promenadens slut ... kände för att ställa upp bildörren och sätta upp en skylt med "hund säljes billigt" !
Hur F_N kan en hund bara vara focuserad på sitt j_vla luktande HELA tiden ? Jag blir gaaaaaalen .... !Den mjuka sega ”knäck” som han tidigare har haft i öronen, hade nu omvandlats till en stenhård massa som hade täppt till totalt. Han har oxå börjat tänja på avståndet från mig och sket idag blanka f_n i mig när jag ropade på honom. Jag kände mig ”maktlös” och vek in i skogen och gömde mig .... Vad hände ? Jovisst, efter en låååååång stund reagerade han - Oj, vad tog hon vägen .... spring spring …. stannar .... spanar .... spring spring …. stannar .... spanar …. springer tillbaka ... stannar …. spanar ..... - Åhh, matte där var du ju !Men inser att jag måste göra detta ofta och agera ännumera "tjo-o-tjim" för att det ska bli nån ordentlig effekt ....
När vi skulle göra ett linjetag och jag gick ut för att lägga dummyn, då ser jag honom vända bort huvudet och gjorde sin hals så lååååång som bara han kan .... vädrande som värsta ... suck !
Funderade på väg till bilen om jag skulle ta med mig värstinggodis-belöningen (inälvs"gojsmojs") nästa gång. Men vill ju inte att han ska vara "blasé" på godiset innan viltträningen ens har börjat .... nä, får nog försöka få honom att tycka att just JAG, är den som gäller .... hur det nu ska gå till ?

Inte nog med den eländigt olydiga hunden ... hon den där som försökte att få honom dit hon ville ... hon trampade vid sidan av spången och "tjompade" ända ner till knäna och föll framåt och smällde i sitt onda knä - aaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjj - i isen framför henne, som inte brast vid "tjompandet".Jah, just det- precis där var det ...
Vill bara slutligen nämna att Özet tidigare nu ikväll, skötte sig exemplariskt när vi var ute och gick motionsspåret vid Blacktjärn. Han var både lyhörd och samarbetsvillig ... Så än finns det hopp – som Sina brukar säga om Tengel – jag behåller honom ett tag till !

2 kommentarer:

  1. Özet! Du kan flytta hit när du vill! Säg bara till så bokar jag en tågbiljett ;) Din mamma kan få låna Tengel medan du vilar upp dig här - sen kommer hon att böna o be att du ska komma hem så fort du bara kan :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaaa Stina, jag vill gärna flytta till dig ... men när jag tänker närmare, så bor ju den där tuffingen Raiko hos dig oxå - KOM JUST PÅ att matte & jag faktiskt har blivit vänner igen ... //Özet

    SvaraRadera