Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 19 februari 2023

SNÖFALL - SPEC.SÖK

Efter Tommy hade klippt (fjolårsskotten) äppleträdet, gick vi ut gemensamt med hundarna i ett överraskade kraftigt snöfall, som dock inte helt oväntat låg kvar ... som tur var.

Har haft kraftig känning av höften sen jag började promenera sen i fredags. 

Jag har haft höftsmärta från och till sen ett par år, då jag började power-walka efter att mina pump-stavar slutade att fungera - fick alltså väldigt ont. Vet inte orsaken - om jag möjligen tog längre steg och gick ännu mer energiskt än med stavarna? Det gick småningom - nästan - över, efter att jag slutat med power-walkandet. 

Hur som helst, efter veckans promenader har jag testat mig fram med av div. stretchövningar och nu efter ca en vecka har jag - kanske, peppar, peppar - kommit fram till vad som verkar passa bäst, för efter gårdagen och idag har jag inte känt någonting i höften - bara en enda låsning - så skönt! 

Men är ju lite "rädd", då mamma gjorde en höftopereration vid samma ålder som jag  är nu. 

På kvällen blev det ett litet specialsökspass - Rejs har efter de senaste passen blivit alltmer upphetsad o ger lätt ljud, t.o.m. frustrationsskall. Semla har fortfarande fina markeringar, även om hon är lite feg för att ställa sig/hoppa upp mot höga gömmor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar