Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 23 februari 2023

PROMENAD

Så var jag ute och spatserade igen … 

Försöker leda/olja upp höftböjar’n, för att se om smärtan bara beror att jag är stel o otränad, eller om jag börjar känna av artros i höften 🤔 Tänker ju givetvis på de ärftliga faktorerna, med tanke på att mamma (även morfar hade höftprobl.) opererade sin höft när hon var ungerfär i samma ålder som jag är i nu. Har förstått att även knäskador, typ minisk och brosk, ökar risken för artrosutveckling.

Jaja, hur som helst var det en härlig 5km-runda, nästan inte en käft ute. Berodde säkert på att det duggade, vilket inte påverkade mig, snarare tvärt om, det var riktigt gött. Förutom frisk luft, så är det härligt att gå i sin egen takt o ”filosofera”, man (jag) hinner tänka många tankar … 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar