Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 3 februari 2023

OTROGEN!

Under natten hade det snöat och fortsatte på morgonen - tänk att väderprognosen stämde. Kontrast mot gårdagens finväder och vårkänning allså. Innan jag gick ut med hundarna, blev det lite skottning, med betoning på LITE, då snön var blöt och tung och skolungarna hade trampat på trottoaren, vilket ju gjorde att jag inte fick ner skyffeln i backen. Å andra sidan brukar ju kommunens snöröjare komma och vräka upp all snö på trottoaren igen, vilket oxå skedde.


Åkte sedan till "taxtanten" och gick en sväng med dogsen och på ett speciellt ställe började Semla vädra och streta framåt med väl spetsade öron. Stigen går utmed ett tätt och ganska stort gransbestånd, tänkte direkt .. huu tänk om det är vildsvin! Jag lät Rejs, som var ett stycke bort, äta upp sina tryfflar innan jag kallade in och kopplade honom och tur var väl det, för Rejs började också vädra, streta och dra. Vi passerade det täta granområdet och vek av efter en stund och därefter lugnade hundarna sig - skönt, phu! 


Jag hade på vägen till "taxtanten" kört in till Brödfabriken för att köpa deras semla - otrogen mot Cederleüfs idag alltså. 

Omdömme:  helt ok (mandelmassan sagolik) men ngt för grov bulle (matbrödshållet) - rustik, som en hundkompis uttryckte sig. Saknade kardemumman, som nog iof inte hade passat i den grova bullen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar