Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 21 februari 2023

"POLISRUNDAN" + PROMENAD

Idag promenerade jag och hundarna rundan med start vid l:a tjärnen, som jag numera kommer kalla "polisrundan", där jag tycks träffa polisens hundförare varje gång, så och idag. Har ju nu förstått att dom ofta är där och tränar och kallar därför in Rejs en bit innan jag kommer fram till där dom brukar ställa sina bilar. Denna gången var det en piket och en kille i polisuniform (andra gånger har poliserna varit civila), vi växlade några ord, jag sa bl.a. att jag snart kommer tillbaka igen - bara så du vet! 



Det var soligt och härligt väder, men det var väldigt blött och mycket höga vattenflöden efter ... ja, efter vadå? minns faktiskt inte riktigt, men minns lite svagt att det regnade kraftigt någon natt, när det nu var ...

+++++

När jag på hemvägen åkte på motorvägen var jag med om en av mina livs skräckupplevelser ... en lastbil som var på väg att köra av motorvägen ändrade sig plötsligt och körde istället rakt fram på vägrenen och drog upp ett helt täckade moln av sand, samtidigt som han (förmodar jag!!!) körde ut precis framför mig, vilket gjorde att sikten blev lika med 0 - SÅG ABSOLUT INGENTING, varken framåt eller åt sidorna - SÅ LÄSKIGT. Saktade förstås ner och var nere i krypfart (typ30-40km/h) samtidigt som jag bara hoppades att jag inte skulle köra in i lastbilen framför (men just då tänkte jag ju inte att han hade fri sikt och hade kunnat köra på) eller att bakomvarande, den i högerfilen inte körde in i mig - tur att det var raksträcka ...

Var så skärrad när jag kom hem att jag inte uppfattade vad Tommy sa, att han hade ägnat sig åt trädgårdsarbete sen han kom hem från golfen och medan jag var ute med hundarna.


*****

Tog en promenad innan middagen - en bit på milen o sen 8:an  tillbaka - på ca 4km, bäst att smida medan lusten finns ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar