Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 25 februari 2023

NYPREMIÄR STAVGÅNG

Inför dagens promenad kände jag att jag ville prova att stavgå och pga att den fjädrande funktionen har slutat att fungera, så fixade jag därför mina stavar ("bungy-pump") till att bli/vara stumma. 

De första 500 m. hade jag struntat i att sticka in händerna i stavhandtagen och blev alldeles stum och trött i armarna. Tänkte, jösses det här kommer ju aldrig funka, jag kanske får ställa ifrån mig stavarna och gå utan efter ett par km.  Men hur som helst, så stoppade jag händerna i handtagen och tröttheten försvann helt och jag stavade iväg t&r på milen (s:a 6,5km).

Det var ett gött soligt väder, men lite förrädiskt kallt i vinden …


Men på "glasverandan", var så skönt att Rejs hade tagit plats. Det känns som ett riktigt vårtecken, när han intar platsen som han älskar så ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar