Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 4 februari 2023

SLOG FÖLJE ...

Idag gick färden till Råhult och det var orörd snö, bara ett fotspår - med hundtassar - som gått innan oss. Jag slog följe i det där spåret, hade mina funderingar om det kunde var Ola o Blossa som gått där. Han kan ju oxå få för sig att gå offroad. När fotspåren fortsatte in bakom älgtornet, tänkte jag - nä, där vill jag inte gå och valde därför att vika av, för att efter en stund träffa på spåren igen, men som nu gick emot mig. Men jag fortsatte min "utstakade" plan och fortsatte framåt.

Lite senare, vid hemkomsten (efter fb-kontakt) visade det sig att det inte alls var Ola, utan någon annan offroadare som gått där.

Halvvägs tillbaka till bilen dök det helt plötsligt upp (bakom en krök) någon med två hundar (vizla o sv.labbe). Kände då att - nä, jag orkar inte ... så jag tvärvände, gav Rejs (som började gå upp i varv) bollen och gick istället in i skogen för att komma ut på vägen lite längre fram/ner = perfekt, så lugnt och skönt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar