Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 22 oktober 2021

LYDN.TRÄNING - angereds bk

Idag blev det en träningsförmiddag på Angereds bk, i ett mestadels soligt och härligt väder, men där det kom in en överraskande hagelskur.

REJS
1-3-1 (1-5-1) 
- värmde upp med 1-min. på grusvägen, för att sen gå in på plan och köra 3 min. (som nästan blev 5 min.) o avslutade med 1 min. innan vi gick iväg till hoppet. 
Har börjat konstatera att han går klart bättre under treminutersdelen, EFTER första minuten (inkl. belön. + kort vila)

ut hopp - fokus på sättandet efter uthoppet 
- inledde med Rejs sittande vid/efter hindret 
- fortsatte med Rejs i utgångspos. o mig själv stående vid sidan av hindret 
- sen med Rejs i utgångspos. o mig själv stående mellan hindret o utgångångspos. 
- slutligen båda i utgångsposition, gick jättebra
Precis efter hoppövn. började det hagla o vi tog skydd under en liten ek brevid stengärdsgården. Hagladet gick över lika fort som det kom o det blev soligt igen.




lägg. u.g. - gick sådär - bra i början - tror jag tyvärr körde för många gånger = fan att jag aldrig lär mig
- läggande från startpos.
- ett steg ifrån o "inkalln." med kommendering
- fullt moment - första utförandet jättebra, men sen kom långsamma lägganden o ibland rantade han bara med ...
Backade från start (lägg. fr. startpos.) men då var "skadan redan skedd" o han la sig även där långsamt, DÄR som han ALLTID slänger sig ner ...

SEMLA
fot/följsamhet - hon släpper (som vanligt) de första stegen o i vändningarna
apportering - allt bättre ingång (tackvare den sociala belöningen) - hon är fortfarande tveksam när jag går ut o lägger apporten och jag står framför (startkl.) henne 
fjärr (på ag.plan) - hon förekommer utförandet ibland, men tycker hon verkar ha god ordförståelse ändå


Avslutade med att gå en liten höstfotorunda med både natur och hundar som motiv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar