Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 30 juni 2019

SÖKTRÄNING - fiskesjön

Idag var vi en nätt liten skara – I startordning, Aneta, Britt, Lena o jag 6 skick – Aneta o Britt som figgar o Lena hade stigen.

1) ville inte gå ut på första skicket – tänkte om det var för att Lena inte fejkpratade I walkisen – gjorde om, Lena pratade o rejs rusade ut …
2) inga problem.
3) krånglade lite – fick göra omskick o “pressa” ut honom (han gläfste till precis när jag put-tade på honom – funderade lite vad det kunde vara uttryck för – var det - jaja jag ska, eller vad?)
4) inga problem
5) inga problem – lite förvånande dock, med tanke på gången innan på den sidan
6) stod I en uppförsslänt vid skicket – han tvekade, men fortsatte när jag tog ett steg efter honom.

Sammanfattningsvis var det lite kämpigt för både människa o hund att träna sök i 28gr. värme – både varmt och kvavt – men det funkade helt ok ändå. Det bad både före och efter passet. PS skippade lådan med getingbillan, som jag överraskades av när jag skulle figga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar