Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 23 juni 2019

AGITITYTÄVLING - härryda hundarena

Midsommarhelgen avslutades med ännu en agilitytävling, också idag i Härryda hundarena.
Pga solen var jag lite “orolig” att det skulle vara för varmt i hallen, men som tur var var det helt ok. Var även lite orolig för att lämna Semla i bilen, men jag hittade en bra plats där jag kunde backa in bakre delen av bilen i skugga och med silverduken blev det hur bra som helst - skönt.

Kände direkt när jag tog ut Semla ur bilen att hon var glad och pigg - ja allt är ju relativt, iaf pigg när det gäller henne.

Första klassen var agilitykl. och det flöt på de första tre hindrena, varav det 2:a var A-hindret, där kontaktfältet gick fin fint. Men när hon skulle in i en tunnel (längst “åskådarstaketet”) efter 3:e hindret (lången) så sprang hon fram till några ur publiken (satt o åt?). Fortsatte genom tunneln och fram mot slalomet – fel ingång, tillbaka o gjorde rätt – vidare mot en tunnel, där hon tog fel ingång och disk var ett faktum. Därefter balansen där även det kontaktfältet satt fint och vidare igenom ett par tunnlar, innan jag medvetet slopade 3 hinder och lät henne dra de 3 sista hindrena, vilket hon gjorde med världens hindersug.

Andra klassen var hoppkl. och i banan var det hela 6 tunnlar. Vid banvandringen upplevde jag en svårighet där jag trodde att hon ev. skulle dra mot fel tunnel. Men det gick som smort, OM det inte vore för att en funktionär satt bakom tunneln som hon skulle ta, som hon sprang till istället för att ta tunnel – suck – det tog lite tid att få “loss” henne därifrån, innan vi kunde fortsätta. Efter 2 tunnlar kom vi till slalomet där hon tog fel ingång (igen–suck-men hellre det, än fel I slutet). De sista 10 hindrena/tunnlarna (inkl. “funktionärstunneln”) gick som på räls. Precis som i agilitykl. var det 3 hinder på upploppet som hon hade lika bra hindersug på som I agilityklassen – duktiga lilla spanjorskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar