Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 9 juni 2019

LYDNADSYTÄVLING - ale bk

Så har vi då gjort vår tävlingsdebut i lydnad, klass 1. Vi har ju ”kämpat” med en del av momenten den senaste tiden och var väl igentligen inte riktigt klara för start än – men what a heck !

Poängmässigt gick det inte bra, men jag var ändå ganska nöjd med Rejs, som trots att han var superspeedad och inte kunde hålla sig på mattan (främst under transporterna) ändå utförde en del moment helt ok.

Av flera anledningar var jag lite – mycket – upprörd efter, då jag uppenbarligen inte hade upplevt tävlingen på samma sett som domaren, som tyckte jag hade gjort kraftiga dk’n (bl.a. i ställandet) och kroppsrörelser (fjärren). Men när jag väl sansat mig och rannsakat mig själv, så insåg jag ju att domarens kritik säkert stämde, för att man inte funkar som man brukar under press är ju allmänt känt. Dock var/är jag förvånad att han drog 2,5 enheter (runda konen) för endast ett sent sättande, efter ett fartfyllt genomförande …
Foto: Madde
 

Vidare visade ju 0:an i helheten att domaren inte tyckte att Rejs skötte sig varken under transporterna (jag håller med) eller under momenten. Ang. motiveringen är jag helt enig när det gäller att jag tog tag i halsbandet en gång för att försöka lugna honom och visst gick han ”ur hand” när tävlingsledaren gick mot hindret och han sprang efter (även om jag fick tillbaka honom snabbt) och nog för att han ljudade … men inte f_n skallade han, varken under transporten eller momenten ...

Jaja ... på’t igen och nu vet jag vad jag ska träna på ... bl.a transporter, jobba bort mina hjälper (dk’n) och inte släppa på kriterierna …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar