Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 13 juni 2019

AGILITYKURS - avslutning

Så var det då dags för sista kursens avslutning av vårens 3 kurser (bruks och lydnad med Rejs och agility med Semla).

Ikväll var det alltså dags för agilityavslutn. Kvällen till ära hade instr. Elin valt en klass 2 bana (byggd av Fanny Gott?) som igentligen inte var jättesvår, men hade några små klurigheter, bl.a. några ”dragningar” mot andra hinder och ett ”rundahinder”. Gungan var med som andra hinder och även om den fortfarande är lite scary för Semla, så fixade hon alla 3 loppens gunga utmärkt – sicken utveckling!

Loppen …
1:a – HOPP – GUNGAN lite försiktigt, men jättebra – SLALOM i makligt tempo ! – TUNNEL (låg under A:et) – HOPP (därefter glömde jag bort vart vi skulle) – A:ET (bra kontakt) – HOPP – HOPP – HOPP RUNT – BALANSEN – HOPP – TUNNEL (låg under balansen) – HOPP (bakombyte) – TUNNEL – HOPP.

2:a – HOPP – GUNGAN lite försiktigt, ännu än bättre än 1:a – SLALOM fel i slutet, sen blev det fel igen – TUNNELN (låg under A:et), strul, hon drog på tunneln efter stulet i slalomet, tror hon blev osäker i både slalomet och tunneln pga det – HOPP, strul, hoppade fram o tillbaka – A:ET (bra kontakt) – HOPP – HOPP – HOPP RUNT, strul, hoppade fram o tillbaka – BALANSEN – HOPP – TUNNEL (låg under balansen) – HOPP (bakombyte) – TUNNEL – HOPP.

3:e loppet gick jättefint – jag koncentreade mig, för verkligen vara tydlig – slalomet tog hon dock jätte, JÄTTElångsamt Hhummm … undra hur jag på bästa sätt ska träna upp det här igen – inte helt lätt att enbart träna slalomet, eftersom jag upplever att hon tucker det är tråkigt. 

Allmänt tips – att tänka på, på träning, fortsätt spring trots att det blir fel, allt för att behålla fart och glädje … särskilt tänkvärt för mig, med tanke på Semlas tempo och känslighet …

I övrigt kan jag säga att det var nästan OLIDLIGT mycket knott och fick försöka skydda Semla på bästa sett. Man tager vad man haver, först försökte jag få henne att acceptera mitt eget myggnät (cape med ärmar och huva) vilket inte funkade – hon tyckte det var otäckt. Hon fick då istället ha min jacka på sig och det funkade bra, även om det var lite besvärligt med luvan som ramlade ner över ögonen hela tiden – men efter att jag vek upp kanten funkade det hyfsat bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar