Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 7 januari 2018

SÖKTRÄNING - H-HULTSV. - Härrydaskylten

Träffades som vanligt samma tid som vi brukar, men tackvare (för oss som slapp valla) att en av kompisarna behövde gå tidigare, var rutan redan färdigvallad vid samlingen – lyx för oss andra alltså.
Rejs och jag ut som 2:a, Johan (o Lena) stigen, Britt (vä.) och Aneta (hö.) figgade.
7 slag, varav 4 utan dykupp.
Inledde 1:a skicket med ett omskick, då han inte såg figgen och jag fick kliva fram för att han skulle kunna se.
2:a var inte riktigt på fullt djup, bara drygt 30m. enl. min uppfattn.
Körde 3:e till 6:e utan dykupp. 3:e o 5:e (hö.) ngt kuperat (gick nerför efter ca 30m) i motvind,
4:e o 6:e (vä) var ganska platt terräng, ibland svagt nerför, i ngt medvind.
Fick göra ett omskick på både 5:e och på sista (dykupp), då han hade ”gett upp” (lite väl lätt tyckte jag) och kom tillbaka – hade inte varit ända ute på djupet.
 
Sammanfattning :
Kände att jag nu måste – tja, måste o måste ? – börja utmana och börja köra fler skick utan dykupper – vilket jag alltså gjorde ! 

Något jag la märke till idag och för mig att tänka på … 
- vikten av att figgarna ligger på fullt djup 
- den som har stigen måste prata i walkisen på samma sett som om det varit en dykupp, så Rejs verkligen TROR att han ser nåt … 

Påvisen var jättebra i början, men efterhand han mattades, väntade han in mig …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar