Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 10 januari 2018

FÖRSTA LEDIGA ONSDAGEN

Mitt FB-inlägg idag, där jag skrev om årets första lediga onsdag som tillbringades delvis på golfbanan. Jag skrev att där är perfekt att träna långa linjetag, vilket skapade en lång dialog ...

En FB-vän frågade om det är ok att träna på golfbana, att hon alltid är tveksam till om hon vågar eller inte …
Diskuterades om allemansrätten gällde eller inte på golfbanor. Jag var från början tveksam om/trodde inte allemansrätten gällde på en golfbana eftersom marken är anlagd ...
Vi googlade på var sitt håll och kom fram till – även om det var lite luddigt – att det verkar som allemansrätten INTE gäller. Men OM man ändå vistas där vintertid, så måste man känna till och respektera avspärrningar mm (green, foregreen, tee mm.) och DET gör ju vi som är golfspelare (jag anser mig fortf. vara det, trots att jag har slutat/gjort ett uppehåll) och banan som vi promenerar på, är Tommys (jag är ju inte medl. längre) hemmabana sen drygt 30 år (snart 40 år för att vara mer korrekt) ...
Bilden är resultatet av experimenterande med mobilens bildredigering
På ett ställe längst banan vet vi att det finns mycket vilt. Jag såg att Rejs började vädra och irra omkring och i samma ögonblick som tog han fart, ropade/gapade jag på honom, men han hade slagit dövörat till och fortsatte. Men efter att jag gastat en gång till så stoppade han … yessss, vilken seger !
När jag kopplat honom såg jag vad som var den troliga orsaken, nämligen – troligen färska – älgspår över fairway.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar