Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 28 januari 2018

HÄRLIGA SÖNDAG

Står över söket de två söndagarna då Tommy är i Spanien, mest för att Semla inte ska behöva ”stå tillbaka” för att jag inte orkar ge henne tid efter sökpasset. Fattar inte hur folk orkar, dom som har två eller ännu fler hundar och en del som t.o.m. har barn också … jaja … JAG orkar iaf inte !

Det blev en tur med hundarna till ”paradishagen”, dels för att leta efter min förlorade handske sen flera veckor sedan, men även för att besöka en miljö som vi vanligtvis inte brukar besöka.
 Testade en ny stig som gick rakt in/UPP i skogen – brant som fan, skönt att man hade draghjälp. Väl uppe på höjden, innan vi satte kurs mot ”hagen” så utforskade vi omgivningen lite.

Sen när vi började vår färd mot målet, visade det sig att det hade avverkats/glesats en hel del (tänker på all sly som kommer efter detta), vilket gjorde att det var svårt att ta sig fram – phu ! När vi ”spökat runt” i hagen, utan att hitta handsken (förstås) började vi återfärden till bilen, men nu gick vi den ”vanliga” stigen, som om möjligt var ännu värre att forsera pga av avverkningen och all sly (här var det mest sly) som låg tvärs över stigen ända fram till grusvägen – återigen – phu !
Eftersom det inte blivit nån sökträning idag, masade jag mig iväg till Friskis&Svettis för ett IW-pass för favoriten – trodde jag – för det visade sig att favoriten var sjuk och hade ”skickat” en stand-in istället, men stand-in’n var nästan lika bra han, om än lite väl tjötig.

På kvällen bänkade jag mig i soffan för handbollsfinalen och hur det slutade var väl ingen överraskning, även om Sverige var grymma och spelade bra i första halvlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar