Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 19 september 2017

VILTSPÅRTEST

Är nu riktigt taggad efter söndagens viltspårskurs och läxan vi fick, som är att lägga minst ett anslagsspår (högst två) till nästa tillfälle.

Tommy tog mig på orden då jag sa att vi måste köpa blod och nya "fräscha" klövar innan lördag, då jag vill lägga ett spår. Sagt och gjort, när jag kom hem överraskade han mig med att han varit och fixat både klövar och blod - bästa sambon.

När vi ikväll tog en gemensam promenad med dogsen, passade jag på att testa att gå ett anlagsspår UTAN varken blod eller klöv, mest för jag ville se hur det skulle se ut med hjälp av runkeeper. Med en bättre sista vinkel och liiite längre sträckor så kan det nog bli riktigt bra spårupplägg.
Kom på vad en sökkompis sa när jag och Özet en gång började med söket för många år (5-6 år) sedan - tänk på att ca 70 "vanliga" steg blir ungefär 50 meter - ska jag tänka på till nästa gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar