Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 25 september 2017

ALLMÄN TRÄNING PÅ KLUBBEN - semla o agility

Var på i kväll på den allmäna träningen på klubben, en klubb där jag alltmer känner att jag hör hemma. Sen jag började kurserna med Rejs (tävl.lydn.) och Semla (agility) i våras känns det som jag har fått en nytändning i mitt ”förhållande” till klubben.
Det blev en härlig kväll i underbart väder och kanske var det just vädret som var avgörande till att det var ovanligt stor uppslutning ikväll. Kursare Kajsa och jag tränade tillsammans under ”ledning” av Rüdiger, som var juste och på eget inisiativ tog sig an oss. Han hjälpte oss med blindbyten (som var kvällens tema för oss) och gud vet vilket tålamod han hade – iaf med mig.

Han visade och jag kände mig helt klar över vad jag skulle göra – men när jag skulle testa så var det som bortblåst och Rüdiger fick visa igen och igen och … Men till slut fick jag lite kläm på det, även om jag var lite sen och därmed blev placerad på fel ställe.

Att tänka på:
Tänk på kroppsspråket
Sänk armen och tänk på axeln
Vänd med brösten mot hunden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar