Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 30 september 2017

TRÄNING PÅ KLUBBEN

I ett fint höstväder träffades Karin och jag på PBK för ett par timmars träning. Hade lånat nyckeln till bommen, vilket kändes jättebra då jag inte vill att Rejs sitter och hetsar upp sig medan jag kör agility och bollbelöningar med Semla.

Startade med Semla. Ställde upp fyra hinder i en box, som jag sen ändrade lite på - två hopp rakt fram och sen ett hinder i 90 grader åt vardera håll. Som avslutning ställde jag dom på rad, med lite förskjutning - hon har verkligen bra hindersug. Semla var så duktig och var med på noterna nästan hela tiden, medan JAG därimot hade svårt att få nån struktur på själva handlingen.

Körde också gungan, som Karin höll i. Gick så bra att Karin kunde släppa den 10cm från marken med en duns. Avslutade med några enstaka gånger på balansen.


När Karin och Samba hade kört sitt pass, var det Rejs tur. Inledde med fotgående och ingångar. Testade några inkallningar på samma område där han vid sista kurstillfället reagerade mot något och därefter hade minnesbilden kvar på bekostnad av inkallningen - han var tveksam och satt kvar och kom sedan i ett långsamt tempo. Men NU var det tydligen glömt, för nu var han alert och hade samma tempo som vanligt - skönt.

Testade den nya "tunna" apportbocken, vilket inte alls blev bra - han ville gärna ta ett litet ärevarv (vilket aldrig hänt tidigare) precis när han var på väg att göra ingången. Det kom även lite tugg. Lånade sedan Karins tyngre apportbock med snöre, som han greppade mycket bättre och inget tugg.

Som sista övning körde vi "runda stolen" och där imponerade han stort när han valde bort Karin som stod o provocerade med en boll, medan jag skickade honom att runda stolen/pallen. Det var verkligen duktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar