Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 3 oktober 2015

VÅRT LILLA PARADIS

Eftermiddagsaktivitet ☺ Rejs I Love You ❤ Semla oxå förstås

***
Var på eftermiddagen och tränade med båda hundarna i "mitt Paradis".
Måste säga att jag var grymt glad över Rejs agerande. Han fick jobba med både markeringar och linjetag. Kast - vänd om - kast - vänd om och skick på den första och därefter den sist kastade. Därefter samma, men i kombination med linjetag - la ut - vänd om - kast - vänd om och skick på linjetag, därefter markeringen. Han fick även två närsök (2 minisar) i två olika miljöer - ett i högt gräs och ett i skogsmark under mossa. Han börjar blir riktigt duktig. Jag tycker verkligen att jag "gräver" ner dom, han använder näsan väl och hittar dom utan större svårigheter.

Semla fick sig en genomkörare med kontaktövningar, men var rätt "sniffig" och blev som vanligt trött. Fortsatte därefter med Rejs igen, nu med jaktfot mellan två utlagda "minisar". Oxå detta gick strålande. Så jäkla nöjd med Rejs :-)

När vi väl kom ner till bilen, upptäckte jag att jag glömt de två dummysarna som jag hängt i en gren, under tiden vi gick jaktfoten. När jag väl kom upp igen, stod där ett par och förundrat studerade dummysarna. När dom fick syn på mig vände dom på klacken och hastade därifrån utan att jag hann kommentera ... jaja, tänkte jag och återvände ner till bilen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar