Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 29 oktober 2015

NOSEWORK o SVART KVÄLL

Ooops ... oj, älgjakt ! 
Det var det som blev avgörande till dagens noseworkarbete (vid ridbanorna o motorgården) på lunchrasten. Det gick ganska bra - han hittar doften snabbt som sjutton, men jag upplever honom lite VÄL ivrig ! 
VA - Rejs ivrig - har väl aldrig hänt tidigare ?

***
Kväll
Åkte först till Kviberg för att först gå en promenad och sen träna lydnad (på en av de belysta p-platserna).Men där var kolmörkt och då menar jag KOLSVART ! Hade ingen pannlampa med mig, så jag åkte hem för att hämta den, men for sen vidare till Prästtjärns motionsslinga (obelyst) istället. Och det måste jag säga, lite mystiskt var det, för trots en måne som var jättestor och gul, var det ändå ovanligt mörkt - verkligen kolsvart.
Och att jag gick där med min pannlampa med en räckvidd på ca 2 meter, till skillnad mot den cyklist (mountainbike) jag mötte, vars lampa lös ca 200 meter, gjorde inte saken bättre !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar