Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 25 oktober 2015

JAKTTRÄNING

Tränade med Anna och Alice, vid Brunstorp idag. Stor aktivitet runt omkring, då det pågick en spårskurs samtidigt.
Inledde med jaktfot Tanken var att börja med att köra "Sannas" stadgeövningar. Kast - vänd om - inkalln. mfl övn. Men det gick inte alls med en alltför speedad Rejs. Fick tänka om och byta strategi, vilket innebar att Anna stod still, för att sen försiktigt öka svårighetsgraden successivt.
Fortsatte senare (efter Alice hade kört) med ett stort sök. Han var inte särskilt effektiv, men jag bröt när det gick som bäst, när han plockade in 4:e dummyn (av 8) som var bra på alla sätt. 


Avslutade med att gå jaktfot, med Anna stående och dinglade lite med en dummy som störning.

Semla och Majken (8 mån. labbe) fick bekanta sig med varandra en stund, efter rödingarnas träning. Majken (oxå röd !!!) inte särskilt intresserad, utan rusade runt och sniffade i sökområdet och i dummylegorna. Och som extra "knorr" på dagen var att upptäcka att Semla var helt tokig i köttbullen jag fick av Anna (mitt godis slut) vilket var ett superbra konstaterande. Hon valde t.o.m. bort pälsleksaken när vi körde "runda stolen" ...

Sammanfattning och dagens konstaterande :
Rejs har stora "problem" med när kastaren rör sig, så långe hon står stilla funkar det, men så fort hon rör sig börjar det spritta i hans ben ...
Rejs knäckte Annas dummysar, han tyckte det lät jättekul och ville behålla dom för att fortsätta knäcka ! Känner att jag inte har nån aning om hur jag ska få bukt på det !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar