Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 23 augusti 2014

TRÄFF med "HUNDGÄNGET"

Träffade i förmiddags ”hundgänget” i Aggetorp  för en stunds hundträning. Planen för Özet & Rejs var att ge dom var sitt spår - Özet ett personspår och Rejs ett godisspår – men även att ge Özet några jaktapp.övningar och träna Rejs på stadga och ”runda föremål”.
Inledde med att ta en liten rastningsrunda med dom båda. Med en viss nyfikenhet på hur – främst – Rejs skulle reagera på skjutövning-en/arna som pågick på skjutfältet ett stycke ifrån, vandrade vi iväg. Allt gick utmärkt, ingen av hundarna reagerade på smattrandet från skjutövningarna – kände mig så himla nöjd och glad att framför allt att Rejs inte reagerade, med tanke på att det var hans första ”riktiga prövning”. Det där smattrandet pågick under hela vistelsen, och pågick fortfarande när vi 2½ timmar senare åkte därifrån ...

Medan ”Özets” spår la till sig, tränade Rejs o jag både stadga och ”runda föremålet”, med både skjutandet och ett gäng ”gapande” lekande scouter som störning. Gick riktigt bra. När det senare blev dags för Özet att gå spåret visade det sig att han tyckte det var piece of cake … Blev besviken på mig själv, att jag inte lyckades få till en vettig spårlängd - alldeles för lätt.


Sen var det Rejs tur. Lasse hjälpte mig med att få till ett godisspår och förklarade vad jag skulle tänka på. Gick väl sådär … Rejs ville ånga på och fattade inte alls vitsen med att vara spårnoggrann – till vilken nytta då, sa han – äh, jag fattar … jag kan det här … Avslutningsvis, innan hemfärd, fick Özet springa på en markering och ta några linjetag – gick skitbra ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar