Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 20 augusti 2014

RINGTRÄNING

Undrar om jag efter rasspecialen fick jag blodad tand, när det gäller utställning !?!? Verkar så, för ikväll var vi på en trevlig ringträning på Ale BK, för domare Peter van der Steen – ca 15 hundar i olika raser. Fick en rad utmärkta tips, som tex. att jag skulle sträcka på mig och uppträda med mer auktoritet. Hhumm … ska försöka jobba på det !

Avslutade med en stunds teori och fika. Hade under träningen lagt märke till en tjej med en ung tollarvalp, som nu satt bakom mig med ytterligare en tollare (vuxen). DEN tollaren visade sig vara Enya, Özets mamma, som tillfälligt bor inackorderad hos sin extra matte här på västkusten, men är normalt hemmatillhörande i Nynäshamn söder om Sthlm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar