Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 3 augusti 2014

TOLLARSPECIALEN - utställning - SÖNDAG

Efter en natt med åskoväder och "panoramafönster" som gjorde att blixtarna lös upp hela rummet och med Özet sittandes i sängen darrandes som ett asplöv, vaknade vi fullständigt utmattade i brist på sömn.
Tänkte, vilket oflyt med detta regniga väder med tanke på utställningen och själva slutklämmen efter helgens alla prov. Hur som helst, packade in i bilen och for iväg till campingen och utställningen.

Efter valpklass I, blev det då vår tur att inta själva ringen. Även om det hade slutat regna fick regnkläderna fortfarande vara på, men när vi alla fick komma in i ringen igen efter den individuella bedömningen, började det spricka upp och blev så sakterligen allt varmare.
Nog för att jag förstått från "förståsigpåare" att han är snygg ... men när jag förstod att just HAN, vårt lille Rejs, skulle bli placerad som etta - Agrosofens List-Etta - kände jag att tårarna var på väg att tränga fram. SÅ HIMLA KUL ! Vill oxå nämna att kullsyskonen Atchi o Flisa placerade sig 3:a i resp. klass.

När några hundvänner stod där och skulle fota oss, kände jag plötsligt att jag fick alldeles för mycket i händerna .... ett hoppande och skuttande Rejs, ett trasslande koppel och prisrosetter ... Då jag tänkte - äh, jag trycker ner rosetterna i bakfickan, hörde jag Bengt Lanngren utbrista med ett skratt - ha ha, märks att du inte är någon van utställare och framför allt ingen van pristagare eftersom du stoppar ner och GÖMMER rosetterna i bakfickan !!! - och jag, kunde inte annat än att hålla med !
Sen blev det en lång väntan innan det var dax för finalringen. 
Många klasser och hundar var det .... bl.a. Özets o Rejs fantastiska pappa Twist (SE J(t)CH SE UCH Agrosofens Calypso ) som förövrigt tillsammans med lika fantastiska matte Mariette Näslund blev Tollarmästare, för vilken gång i ordningen vet jag inte - 3:dje ? Mariette blev oxå Juniormästare med Twists son Step, bara för att ge en uppfattn. hur mästerlig hon är.
Mariette&Twist
Sen sent på eftermiddagen, efter en riktigt störtskur, då många av oss hade trängt oss in i Agrosofentältet, var det dax för oss att inta finalringen, där Rejs blev utslagen av tiken, som i sin tur blev bästa valp. 
Att han föredrog att galoppera i stället för att trava, det får VI (mest matte tror jag) träna på ... ha ha, har ju hört det förut - svårt att bedöma rörelserna i galopp ... synd att han inte travade ... Men så stolt och glad över vår lille juvel som därmed blev BIM !
 Tittade ytterligare en stund på de övriga klasserna innan vi tackade alla och började vår färd hemåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar