Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 6 april 2014

SKÖNA SÖNDAG

Åhhh fick i morse min första riktiga sovmorgonen sen … sen vadå ? … sen lilleman flyttade in förstås ! Även om han inte alltid vaknar mitt i natten och behöver gå ut, så kan man ställa klockan efter honom när han vaknar 05.30. Först ska det kissas … läääääänge … och sen rusar han in i köket med en sån fart att han kanar över hela köksgolvet, in mellan båda vattenskålarna, in i väggen med en duns ! Gluffsar i sig maten på några sekunder och sen ä det full rulle på båda vovvsen … inte läge att precis då krypa ner i sängen igen alltså ...
Men i morse (igår också, men då kunde jag inte somna om) tog husse över och jag kunde gå och lägga mig igen … zzzzzzzzzz … vaknade 08.30 – så skönt att för en gång skull känna sig utsövd !

Efter div. sysslor (bl.a. däckbyte) åkte vi – både matte o husse – iväg till Åstebo för en liten promenix med dogsen.
Blickar ut över Maderna
Efter promenaden blev det fika med våfflor, innan jag efter nån timme for iväg för ett jympapass på F&S. Vid hemkomsten blev jag serverad kyckling med dragonsås … sicken sambo jag har, men det visste jag ju redan !!! Bara att konstatera och summera att helgen blev bra, TROTS att vi missade ännu en valpträff hos kennelmamman i utanför Uppsala. Det är just vid DOM tillfällena det känns att man bor på fel sida ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar