Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 19 april 2014

PÅSKAFTON

Kände redan i går kväll en viss retning i halsen och när jag vaknade i morse kände jag mig allmänt vissen och hade fortfarande känning i halsen. Men allt eftersom tiden gick började jag känna mig bättre och beslutade mig för att fullfölja min plan att besöka WT’t i Säve, som inte tyvärr inte riktigt blev som jag hade förväntat mig. Visserligen underbart väder, men att sitta och vänta utan att få möjlighet att titta på när ekipagen arbetade (just vid den stn’n), kändes helt meningslöst och när sen domare och funktionärer skulle bryta för lunch, då tackade jag för mig och åkte hem.  
Kom hem precis lagom hem till när Tommy backade ut bilen för att åka iväg och gå ut med hundarna och kunde därför slå följe genom att hoppa in i hans bil. Blev en liten promenad i Paradiset längst ”ravinen”, där Rejs idag råkade ta sin första simtur (simtag). Han följde tätt efter storebror som klev ut i vattnet och helt plötsligt bottnade han inte längre. Han blev lite snopen och sjönk först, men började snart veva med benen och vände in mot ”strandkanten” och fick därmed markkontakt. Det gick ju riktigt bra det där påskdoppet …
När vi lite senare satt på altanen och käkade påsklunch och ännu senare grillade, hade lilleman svårt att koppla av och när han väl gjorde det, kom matte och ”rättade till”, då hon var rädd att han skulle slinka i mellan altangolvet och understa ”räckesliggaren” och falla ner ... hemska tanke ! Men nästa vecka lär den faran vara över, då han växer så det knakar …
Det var alltså inte ALLTID han låg på dynan ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar