Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 18 april 2014

LÅNGFREDAG

På förmiddagen hade jag och Malin bestämt träff för att gå en runda med hundarna. Träffades vid Kåsjöns motionsspårs p-plats och gick för ovanlighetens skull INTE längst udden, utan den ”vanliga” rundan. Özet var trött och trots Mara gjorde sina lekinviter, var han inte alls intresserad av att ”röja”, utan ville enbart gå och ”lukta på blommorna”. Efter att ha önskat varandra glad påsk åkte jag hem till lille Rejs, som nu hade varit ensam hemma i 1½ timme = duktig pojk !
Efter en liten pause med fika, tog jag sen med mig enbart Rejs denna gången och åkte till klubben för en stunds - främst - passivitetsträning. Det blev kanonbra, då det var några som var där och tränade lydnad (Karin med kompisen Madde höll till på ena sidan av planen och Pål Annerström med sin lilla dotter var på andra sidan).
När vi efter en stunds aktivering, återigen satte oss för att koppla av kom en lågt flygande helikopter dånande över oss. Rejs blev förstås rädd, utan att för den sakens skulle bli vettskrämd. Jag försökte göra upplevelsen ”positiv” genom att mata godis, så gott jag kunde. Jaja … måtte han vänja sig … annars lär vi nog få flytta med tanke på Östra sjukhusets sjuktransportrutt över vårt hus !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar