Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 29 september 2011

MERA KAMP

Var ikväll på Lerums BK, för ännu en gång med skott och kamp ! Hade hjälp av Lena - Özets idol - som startade träningen med att kampa med Özet ... jabbadabba dooo, sa Özet och ryckte och slet ...
- Men ta i då, tyckte Lena !
- Jamen han är ingen kamphund, som din Elda-boxer, han är ju en jakthund och kampar efter bästa förmåga, svarade jag fnissande ...

Vi fortsatte att kasta trasan imellan oss och lät Özet fånga den och lekte kamp imellanåt, det gick riktigt bra, även om Lena - gammal bruksräv, som hon är - tyckte han kunde varit "tuffare". Men sen när första skottet brann av, stannade han upp för att kolla vad som hände - återupptog leken lite tafatt - precis på samma sätt som vid förra veckans träning. Och så upprepade det sig genom alla fyra skotten.

Sammanfattningsvis kan jag berätta att jag fick några kloka råd och tips - som jag visserligen kände igen sen tidigare, men dom tåls att bli påmind om. Jag uppträder lite spänt och hade peppat (för att få honom att återuppta kampandet) honom lite väl överdrivet ...
- Du måste sluta "peppa" honom som du gör, han märker att du inte är avslappnad ...

Ett trött litet Öz blev uppkopplad, medan jag hjälpte till som mottagare när Lena & Elda körde budföring med skott.

Medan Lena forsatte in i klubbhuset på medlemsmöte, tränade Özet & jag lite lydnad. Körde bara en kort stunds fotgående - märkte att Özet var trött - fortsatte med några ställande och avslutade med framförgående, som gick överraskade bra - det var länge sen sist ...

Innan hemfärd tog vi en kort, men härlig promenad över ängarna i den underbart "ljumma" höstkvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar