Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 27 oktober 2010

TÄVLINGSLYDNAD - 9

Ska jag eller ska jag inte – älskar, älskar inte, älskar, älskar inte … lydnad ? Ska jag eller ska jag inte … DET var frågan inför kvällens lydnadskurs ! Hur som haver, så pillrade jag mig (oss) iväg i ett regn, som nu börjar bli tjôtigt.

Jag hade bestämt mig för att denna träningen skulle bli såååå ROLIG för Özet ! Jag hade ”laddat” mig själv – och se det gick förvånansvärt bra. Özet var GLAD och gjorde det mesta man kan önska sig – t.o.m. satte sig UTAN större problem på en vattensjuk appellplan och jag berömde och lekte belöningslekar efter bästa förmåga. Det enda som var lite ledsamt var att platsläggandet gick ännu sämre än tidigare … han reste osäkert på sig med ”slickade” öron … jag tog l u g n t tillbaka honom och la honom igen och gick bara ifrån honom 1 meter.
FAN – hur ska han bli trygg i platsliggandet igen ????

Men sammanfattningsvis måste jag säga att det verkligen var skönt att åka hem, med vetskapen om att Özet nog inte alls tycker lydnaden är tråkig ... utan snarare tyckte att det var JAG som var tråkig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar