Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 3 oktober 2010

HELGEN SOM GICK

I lördags träffade vi garbbarna GULD (Marco & Razzel) för en promenad vid Jonsereds Herrgård. Razzel har varit halt en längre tid, så grabbarna har inte setts på ett bra tag, vilket märktes. Både Özet och Razzel fick gå kopplade i början - dock av olika anledningar. För Özets del mest för jag inte vågar riskera att han ska ramla ner för de branta bergen i början och Razzel för att han skulle få en mjuk uppvärmning INNAN deras racande började. Jag släppte Özet en stund innan Razzel - så Özet fick "nöja" sig med att försöka få igång den betydligt lugnare Marco - vilket han inte hade nån större framgång med. Men till slut släpptes även Razzel och dom sprang ... och sprang ... och sprang ... och sprang ... och sprang ...

Vi avslutade promenaden med en mysig fika (kaffe&körsbärspaj m.vaniljvisp) på det lilla Cafét i grindstugan som öppnades i våras. DIT ska vi ta med oss "gänget" till våren tänkte vi !

I dag - söndag - var vi (Özet&jag) på apporteringsträning med Göteborgstollarna i Lexbydal/Paradiset. Totalt 8 hundar (varav Titti hade 3). Alla körde både markeringar och linjetag, medan Özet&jag hoppade över söket. Özet skötte sig utmärkt - kan bara klaga på att han gjorde en "liten" lov vid första överlämnandet. Att han sen var tvungen att sätta sig och BAJSA (skithund), innan han kom in för att lämna av, är ju en "baggis" !!! OBS ! Jag HADE faktiskt rastat honom 10min. innan och DÅ BAJSADE han oxå minsann !!!

Har uppdaterat (JAKTKURSER lör. TITTI - 2...sön. LENA - 4) förra helgens båda jaktkurstillfällen ... för den som orkar läsa ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar