Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 11 augusti 2010

SOMMARKURS NR 8

Idag var jag väldigt tveksam om jag skulle åka till Lerums sommarkurs, för ett lydnadspass. Både Özet & jag var duktigt trötta efter senaste dagarnas långpromenader - särskilt efter dagens promenad i regn och blöta. Men efter lite om och men, pillrade vi oss iväg, vilket jag är glad över.

Idag körde vi bl.a. fotgående med kommendering för första gången och fick kommentaren att - Det där gick ju riktigt bra - lite finslipning bara ! Och glad blev ju förstås jag …

Körde som vanligt även platsläggande. Undrade hur det skulle gå idag, i detta regnande och blötan. Özet skötte sig utmärkt, så avslappnad att han t.o.m. la ner huvudet i backen – trots att hundens närmast, aussin Troja, hade börjat löpa och hennes matte ”stökande” när Troja trilskades och inte ville lägga sig …

Jag måste nämna att när jag på hemvägen satt i bilen och tänkte tillbaka på kvällen – blev lite rörd över mitt (vårt) lille ÖZ när jag tänkte på hur trygg och cool han verkar (hoppas innerligt att det förblir så) – till skillnad mot hans ”föregångare” Majkie, som visserligen ALLTID låg ”stensäkert” kvar på platsläggandet. MEN som också ALLTID ljudade mer eller mindre – oftast mer – då hon bokstavligen ylade likt värsta vargen ! Som jag försökte jobba bort det … gav till slut upp och började därefter med agilityn istället – där kunde hon tjuta bäst hon ville – och det ville hon. Minns hennes typiska sätt – efter de tre första hindren tystnade hon och började focusera.
Ja ja, Özet är ju inte alltid lugn, vet vi ju ! Även om han är cool, så får han ju sina ”urflippningar” ibland – vilka sannerligen frestar på …


Anmälde oss nu i kväll till höstens tävlingslydnadkurs på Lerums BK !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar