Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 24 augusti 2010

ÅKA ÖVER ÅN EFTER .......

Idag åkte Özet & jag över ån för en stunds träning - vi åkte över Säveån till Utby (mina barn-och ungdomskvarter) för att möta Lena ("Zidde"&Larry's matte - alltså INTE Elda's matte), som skulle ha en genomgång av det vi missade vid 1:a kurstillfället på jaktkursen som startade i söndags, då jag var i Skagen.
Jag med Özet och Martina med sin gula labbtik, Nella fick göra några övningar - kontaktövning, fot(jakt)gående med störning, inkallningar också det med störning. Efter det, ville Lena se hur hundarna (även oss förare) betedde sig vid några markeringsövningar. Innan vi efter en stund, gick in för lite teorisnack, fick hundarna testa vilt – kråka och fiskmås. Özet var INTE vidarevärst spontan – utan lite forskande och trevande … Förstod på Lena, att hon redan nu visste hur man skulle gå vidare med vår viltträning. Gå vidare ??? Vi som nästan inte har tränat något med vilt …

Jag tyckte Özet skötte sig utmärkt överlag – särskilt markeringarna - kanske något sämre i jaktfoten, då mera focus hade varit önskvärt. Det verkar vara mycket hormoner som ”spökar” hos den unge mannen !

Hur som helst, ska det bli spännande med en ny jaktkurs, med andra instruktörer, kanske annat upplägg och idéer. Har tänkt gå denna kursen parallellt med Tittis kurs, så det blir säkert en del nya upplevelser och jämförelser ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar