Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 4 augusti 2010

SOMMARKURS NR 7 (uppdaterat)

Idag blev det lydnad på kvällens "sommarkurs". Tror att özet just nu genomgår ännu en mognadsfas i livet - han har varit bångstyrig och olydig den senaste veckan och i kväll "flippade" han ur ett par gånger under kvällen. Han tyckte väl att nu får det ta mig tusan hända nåt !!! Vi hade precis gjort "kvarsittande" och just fått våra platser för att strax påbörja platsläggandet - DÅ började han sitt förbannade bitande och klängande ... - Nääee - inte ännu en sån där "passiv" övning tyckte han ...

Nu sova ... imorgon kommer mera ...

... nja ... inte idag (tors.) heller ... men kanske imorgon eller i övermorgon ...laughing smileys

Ojdå ... tänk vad iden går ... men nu tror vi oss iallafall förstå Özets beteende senaste veckan/tiden ! Jag har nämligen ”läst på” och har konstaterat att den psykiska könsmognaden, som ju uppträder mellan 15 (17 säger en del) - 24 månader har inträtt. Det lär visst vara så att dom små liven inte bara mognar i kroppen nu, utan även i knoppen. Med andra ord – så har den mentala utvecklingsperioden påbörjats.
Jag syftar kanske inte just på hans återkommande ”urflippningar” - för isåfall har han genomgått psykisk könsmognad hela livet, ända sen han var valp … utan främst på hans ”ovilja att vara till lags” den senaste veckan/tiden.

Kompletterar med att nämna att träningen/kursen gick utmärkt, sånär som dom små ”urflippningarna” i början. Platsläggandet gick jättebra, trots att han tossade sig minuten innan.
Jag själv fick några nya ”uppslag” att använda mig av vid min ”ensamträning”. Jag har nu börjat använda klickern mer och mer, men är fortfarande VÄLDIGT fumlig med den lille manicken. Som på dagens (sön. 8aug.) träning, då jag råkade kasta iväg klickern istället för bollen till en något förvånad Özet. Och inte nog med det, jag gjorde det ytterligare en gång - Oops free smileys I did it again …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar