Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 9 maj 2010

FLUMMIGT VÄRRE

För er som tycker jag verkar vara helknäpp, med tanke på de senaste dagarnas avancerade TRIPPELMARKERINGAR kan jag säga att ni nog tyvärr har rätt. Visserligen är jag är inte skyldig nån någon förklaring, jag skriver detta mest för min egen skull … så nu ska jag försöka reda upp saker och ting.

Jag som, i gårdagens inlägg, skrev att Özet ”flummade” omkring, har nu konstaterat (igen) att det är ju just vad jag själv gör …
Som min älskade pappa ofta sa till mig – tänk först och tala sen – vilket alltid har varit en svårighet för mig. Ska från och med nu börja ”praktisera” - tänk först och handla sen.

Tänker på de senaste dagarnas ”flum” i träningen … hade igentligen ingen tanke på att det skulle vara en trippelmarkering (förstås) utan tänkte att det skulle vara ett sök.
Sen när jag skulle skriva i bloggen, skrev jag av nån anledning markering. Fråga mig inte varför – men det har hänt förut att jag blandar ihop begreppen en aning – kanske pga att söket än så länge sker med synretning – annars kanske det bara beror på att jag har lite otur när jag tänker !!!

Och sen när jag skulle upprepa övningen dan efter, var det från början, planerade söket som bortblåst. Fick tydligen för mig att köra en s.k. markering (”igen”) - antagligen bara för jag hade skrivit det i bloggen !!!
Som sagt – tänka först och handla sedan.

Nog om detta !

Idag for jag för att kolla in ett tollingjaktprov, som gick vid Strömmaskolans (naturbruksgymn.) omgivningar i Sätila. Jag kom precis lagom till ökl. Träffade några av dom kära kursarna från ”Titti- kursen”.

Skriver nog lite utförligare i morgon … eller nån annan dag.
Imorgon blir det ”ledarskapskurs”. Får se om jag lyckas få med mig Tommy !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar