Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 2 maj 2023

PLANTERINGSTIDER - SPECIALSÖKSCIRKEL

DAGTID
Idag höll jag på med div. trädgårdsgöra, medan Tommy var ute med dogsen. Bl.a. kompletterade jag den tidigare omgången potatis som jag satte i potatiskrukor för 3 veckor sedan, med att nu sätta den sista potatisen i pallkrage (8st) och i hinkar (1st/hink).

***

KVÄLL
På kvällen träffades vi i cirkelgänget för specialsök vid Landvetter Centrum. Det var 4 sökområden - totalt 14 gömmor (3 - 3 - 3 - 5) Området med 5 gömmor, var stora bitar som tyvärr låg öppet så hundarna kom åt och rev ner bitarna - 2 bitar/5 låg kvar. 

Sista området (för oss) blev alldeles för svårt, då det,  dels var det rätt stort område + att det var pyttesmå kongbitar och Semla var svintrött eftersom det var sista området. I mitt tycke bör man välja storlekar på bitarna efter svårighetsgraden. 
Semla jobbade på bra och hade bra markeringar överlag, jag försökte röra mig lite, innnan jag "friade" henne. Kände dock att det "sket sig" i slutet, dels pga av det sista svåra området och när jag gick över till omr. med de stora bitarna för att få ett bra avslut, var det en kongbit som fallit ner på marken, som jag blev lite irriterad över. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar