Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 11 maj 2023

COACHNING - SPEC.SÖKSKURS grundkurs (jag hjälpinstr.)

Idag var det dax för coachning igen och denna gången fick även Rejs följa med, mest för han inte skulle behöva vara ensam hemma så länge (Tommy upptagen med annat). 

Vid genomgången hade jag ingen direkt plan, men efter en stunds snack, där jag berättade om Semlas  "sociala dragning" vid tex. "runda konerna", beslutade vi att vi skulle lägga fokus på det + förra gångens "hopp/stå", men även "rutan". 

"Runda" - inga problem, mer än att jag glömde av mig och använde det "gamla" kommandot "runda" istället för "konan". Likadant blev det i samband med "rutskicket", där jag första gången sa "rutan" istället för "boxen", vilket resulterade i att hon sprang till rutans kon, som om hon skulle runda ...
I övrigt var hon något långsam, troligen pga att hon blev trött av värmen.
"Hopp/stå" - upptäckte att jag uppenbarligen hade slarvat bort betydelsen av "omvänt lockande" - hon väntade inte, utan tog för sig innan jag sa "varsågod". Tänk på att hålla handen rakt och håll den längre bak, tänk på hur det färdiga momentet kommer se ut ...


Avslutade med gruppmoment - Semla sittande -  hon ville lägga sig HELA tiden, hon var ju trött sa hon ...
Jag hade velat låta Rejs göra en budföring, men vi hann tyvärr inte pga att Monica skulle hinna äta innan privatlektion! 

SAMMANFATTNING och några av dagens lärdomar - ”få tillbaka” omvänt lockande (som jag uppenbarligen slarvat bort) o hålla ordn. på de omdöpta kommandona (konen o boxen), så kan det nog bli bra …

***

På kvällen var det SPEC.SÖKSKURS grundkurs (jag hjälpinstr.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar