Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 20 maj 2023

HEMMASKOGEN + hundöverrumpling

Idag kände Tommy för att låta Rejs ta sitt premiärdopp, vilket jag INTE ville Semla skulle få - hon blir ju så lätt kall, med allt vad det innebär. Så vi särade på oss, Tommy gick till vår "sommarsjö", medan Semla och jag gick i vår "hemmaskog". 

I lagom temperatur, växlande molnighet, skir grönska och med lilla Semla vid min sida, tog jag/vi oss an den kuperade rundan i hemmaskogen. Svårt att beskriva känslan, men så härligt. Log när vi passerade två kojor av olika slag  längst promenaden - gläds åt barn som leker i skogen, minner om  min egen barndom.  


När vi/JAG hade beundrat färdigt utsikten på högsta punkten, började vi så sakterligen följa stigen ned mot Fräntorp. Just när jag tänkte att vi inte hade fått något hundmöte, dök det upp en man med en vorsteh, som lite överraskande vek av så fort han fick syn på oss. 

På tillbaka/hemvägen gick vi på gatorna och nästan hemma  höll vi på att bli överfallna av en hund (*hannoveransk viltspårshund har jag googlat mig fram till) - den smet ut från trädgården när vi passerade. Jag ställde mig framför Semla och röt "BACKA" med utsträckt arm mot hunden och den backade, samtidigt som matten kom springande och sa (skällde på den) till den att gå in i trädgården igen … allt gick som tur var bra!

Jag brydde mig inte om att kommentera, utan gick bara därifrån, men önskvärt hade ju varit om dom täppte till den ostängslade delen av trädgården. 

*
… används till eftersök på högvilt, främst klövvilt …
… angående vildsvin … mkt troligt med tanke på att dom ibland tydligen anv. på björn …


Resten av dagen ägnade jag åt div. planteringsgöra o altanhäng .. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar