Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


måndag 9 februari 2015

VÄRMEREKORD I FEBRUARI

Dagens FB
Oboy vilket vackert väder !

***
Herregud ... vilken känsla det låg i luften idag, när jag lämnade kontoret för att åka hem till Rejs på lunchrasten. VÅR i luften ! Senare enl. "vädret", hörde jag att det var värmerekord för februari månad i Göteborg, inte sen 1901 har det varit så varmt.

Åkte upp till klubben och gick en liten promenad, innan vi körde ett litet apporteringspass. Har fått backa bandet aningen, då det har börjat hända en del i den lilla 1 åriga tollarpojkens knopp. Men i stort sett var jag ganska nöjd, även om han lämnade en del att fundera över ...

Gick vidare förbi appellplanen där vi fick till en riktigt bra träning (kontaktövn.) i form av störning av nån som tränade sina boxrar på planen, vi vistades dock utanför planen.

På väg genom skogen ner mot bilen stannade vi till för att jag skulle försöka fånga vårkänslan, genom att ta några bilder. Mitt i fotandet kommer en ung goldentik flaxade ... ja, hon bokstavligen 
flaxade omkring ... runt Rejs, som av frustration skrek, vred och krängde som en orm, för att han inte kom loss från mitt grabbatag i selen. 

Matten som kommer och ber så mycket om ursäkt, vet jag är en ordningsam duktig och trevlig hundförare. Med sina andra 2 golden bakom sig, försökte hon åtskilda gånger kalla in den flaxande ungtiken utan att lyckas, vilket förstås ledde till att matten blev allt mer frustrerad. 

När jag sen gick bakom henne (hade till slut fångat in hunden) kunde jag inte låta bli att le för mig själv ... tänk att HON som jag alltid har sett ha sån kontroll på sina hundar (de två vuxna hundarna) nu råkande ut för vad "vi vanliga dödliga" ibland råkar ut för ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar