Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 26 februari 2015

LUNCHNÖJD

Dagens FB
Yeeeaaa … två situationer idag - den ena vid lunchtid o den andra nu på kvällsrundan – där Rejs tidigare skulle "gått i taket”, nu betedde sig utmärkt … inte värsta prövningarna , men känner ändå sån jäkla lättnad … sakta men säkert verkar detta bli allt bättre !

***
Har inte behövt åka hem på lunchen på länge, då Tommy har varit hemma och tagit hand om Rejs. Men just idag skulle han jobba, vilket passade bra eftersom det var strålande väder, visserligen lite blåsigt men ändå.

Vi ägnade en stund åt lite lydnadsträning på PBK’s appellplan innan vi återvände till p-platsen och även om jag var ganska nöjd med lilleman så var det ändå när vi var på väg ner till bilen som jag blev mest belåten. Visserligen har det inte direkt uppstått några situationer (hundmöten) där jag fått möjlighet (behövt) att använda mig av de verktyg jag lärde av Monica i måndags på lydnadskursen. Nu när vi närmade oss p-platsen körde det samtidigt in en bil, som parkerade bredvid vår. Rejs som i normala fall hade gått igång på alla cylindrar och förväntansfullt trott/önskat att bilen kommit för hans skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar