Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


torsdag 26 juni 2014

MÅNGA RESOR BLEV DET

Özet hämtar sig allt mer sen midsommarhelgen, då vi trodde att vi skulle förlora honom, eftersom han hade slutat äta och var trött och håglös och bara sov och sov. Men efter konsultation med vetten och ny tidsbokning, var det i eftermiddags dags för Blå Stjärnan och nya provtagningar igen. Träffade ”vår” veterinärs stand in, som är njurspecialst, som efter en grundlig undersökning och provtagningar (som vi får svar på i veckan) konstaterade att han är ett ”märkligt” fall !

Det är mycket OM och MEN … men hur som helst går utredningen vidare ... Nytt besök nästa vecka för vidare diskussioner om hur vi går vidare …
Det känns i dagsläget positivt att de båda veterinärerna har tagit Özet till sig och kommer samarbeta framöver, även om vi förstår intresset, då han är ett ”intressant” fall !

Blev helt slut efter eftermiddagens flängande (orsak, se nedan) mellan hemmet och Blå Stjärnan ... vilket resulterade i att jag slopade dagens IW-pass på F&S och istället njöt av en smarrig pizza vid hemkomsten från jobbet !

En liten resumé av orsaken till dagens flängande …
Svårt att skylla på nån annan en mig själv ... jag var stressad och hade glömt att jag hade plånboken i min tröja som jag lämnade hemma då det till skillnad mot i morse nu hade blivit varmt ... tänkte i bilen, att det ordnar sig, Tommy har ju sin plånbok med sig ... men ack nej … så där stod vi/jag utan nåt att betala med efter vet.besöket .... Dagens schema med start i morse .... ... från hemmet - till jobbet - hem för lunch o hundrastn.- åter till jobbet - hem för att hämta Özet - till Blå Stjärnan, så långt allt väl (men blå stjärn. kunde INTE vänta till morgondagen med att få betalt) - alltså blev det till att fara hemåt för att hämta den glömda plånboken, I VÄRSTA RUSNINGEN - tillbaka till Blå Stjärnan I SAMMA VÄRSTA RUSNING - åter till jobbet, efter 1tim. restid i rusning - hem efter kvällsarb. (tagit igen förlorad arb.tid) ...

I morgon bär det av till Arboga, där årets kennel/klan-träff går av stapeln. Ska bli så himla kul att träffa alla, men framför allt att träffa Özets och Rejs kullfamiljer, inkl. mammor och pappa, med mattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar