Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


söndag 22 juni 2014

DAGEN EFTER

Eftersom Özet tackvare maten, nu verkar piggare och vi inbillade oss att det skulle göra honom gott att följa med husse på golfbanan, fick han göra det. Det var inte utan en viss vånda dom tidigt i morse åkte iväg … skulle Özet orka eller skulle Tommy behöva bryta ? Men det gick tydligen bra även om det inte var samma fart på Özet som vanligt, men det är ju inte så konstigt.

På eftermiddagen åkte jag o Rejs iväg till Kvibergs idrottsområde, för både miljöträning o en stunds ”lydn.”träning. Filade lite på läxan från valpkursen … blir säkert läxförhör i morron då vi har kurs igen. 
-Vad händer där ? (det spelas baseball)
Vi passerar en kisse på jakt !
Vi passerar en närgången kråka !
En liten pause !
- Vad är det som låter ? (syrsa/gräshoppa)
Gigantisk sandhög 
Har fyndat !
När det blev kväll tog jag med mig Özet upp till klubben och körde lite ”kuliga” grejer, allt utan några större krav ! Han gjorde verkligen så gott han kunde - viljan fanns - även om det inte var så högt tempo … Men vad gör väl det, när jag kände att han uppskattade att vi gjorde nåt roligt o aktivt tillsammans … MITT ÄLSKADE LILLE ÖZ !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar