Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 15 december 2023

TALLMYREN

Idag blev det tallmyren för en stunds jaktappportering. Fortfarande lite snö kvar, men nu börjar mildvädret ta på snön. Tycker det är lika bra att snö och is försvinner HELT, eftersom det ändå är MILDVÄDER. Verkar inte bli nån vit jul, som det verkar nu iallafall!

Tommy la ut 5 dummys för ett "stort sök", medan jag stod längre bort med hundarna för att Rejs inte skulle se. Vi beslutade att T. skulle köra för ovanlighetens skull. Rejs började bra, men slarvade vid 2:a leveransen och DÄR blev det lite dålig stämning mellan T. och mig, då T. tycker jag "är på" för mycket, gillar inte mina, i mitt tycke goda råd, allt för att det ska gå bättre ... 
Rejs jobbade på bra och lät sig inte påverkas nämnvärt av att vi gnällde på varandra ... 

T. hade inte riktigt koll VAR han placerat ut dummysarna. Sista (5:e) dummysen, tryckte T./vi ut" Rejs i ena kanten på myren, då T. trodde han hade lagt en dummy där. Rejs kämpade och var verkligen jätteduktig, men till slut gav vi upp den och T. skickade in honom i den angränsande skogen, där T. visste att han lagt två (!) varav Rejs redan hämtat en och se där, DÄR hittade han (alltså) den sista och var jättelycklig - lille älskade Rejsen 💙

Innan vi återvände hemåt, fick Semla också jobba och fick ett par dubbelmarkeringar - vågar inte ge henne nåt stort sök och inte heller särskilt långa markeringsavstånd, då hon snabbt avbryter och sticker vid viltkänning - hon var glad och duktig ...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar