Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


fredag 8 december 2023

IDIOTERNAS PARADIS

Beslutade oss för att ta en sväng i Råhult idag och på väg upp till Råhult (vägen är ganska smal och det var väldigt moddig), körde vi förbi en bil som hade kört av vägen (hjälp var redan på plats).

Väl uppe på parkeringen möttes vi av de "SURA GUBBARNAS" lösa hundar (2 labb. + 1 flat), som okontrollerat irrade omkring på p-platsen och sprang fram till bilen. Jag steg ur bilen för att förhindra att hundarna (3 st) skulle bli påkörda. Den suraste gubben, som är ökänd, sa till att jag skulle smocka till hunden som var jätteglad och svansade omkring runt mig ... VAA, vad sa du?, frågade jag, samtidigt som han försvann bakom bilarna. Vi hörde gubbarna muttra och började mucka, men vi brydde oss inte, utan bara gick ...

När T. o jag skiljdes åt fortsatte jag bort mot vändplatsen och där mötte jag två tjejer/damer från ridskoletiden på Åstebo, som jag stod och pratade med en stund - himla trevligt och kul.

Väl tillbaka stod jag vid bilen o väntade att att en tjej som precis hade kommit med sin bil o skulle gå iväg med sin hund (shiba) ... men herregud, hon kom ju aldrig iväg! Hon lät sin hund nosa på ALLA kissefläckar, minutrarna tickade o tillslut kom T. o Rejs tillbaka o hon stod fortfarande kvar, flyttade sig inte när T. med en "skrikande" Rejs hade stannat för att dom skulle gå i väg ...

Sammanfattningsvis tycker jag/vi att vi ofta möter nonchalant hundfolk, tycker "idioternas paradis" är en bra benämning på Råhult - OM det inkluderar oss själva låter jag vara osagt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar