Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 30 september 2020

BRUKS OCH LYDNADSCIRKELN

På kvällens lydn.cirkel var vi 6 st deltagare och det var störning som tema (ansv. = K.B)
Div. prylar - koner, stolar, lådor med innehållande app.bockar och en yta med utspridda leksaker.

Av mina två dogs, inledde jag med Semla som bla. fick ett par inkallningar över leksakerna, vilket gick strålande. Hon fixade f.ö. störningarna utmärkt.

Rejs ut som sista hund - min planering (bl.a. att två personer skulle korsa bakom honom, under vårt fotgående)  sprack totalt. Han var otroligt taggad och "ostyrlig", så jag fick ägna mig åt att få ner honom på jorden. Även han fick avsluta med ett par inkallningar över leksakerna, vilket gick strålande även för Rejs. 

Fortsatte sen direkt med "ensamträning" bl.a. fotgående/följsamhet (gick mkt bättre än vid störningspasset) och fjärr (fjärren gick strålande) - "störningsträn." i samband med när Kråkan körde rutan, vilket gick strålande (skvaller).

Avslutade med Semla - fotgående/följsamhet snabba lägganden och apportering. Tyckte allt gick fint, kanske att jag blev lite frustrerad över apporteringen, där jag tycker att vi inte kommer vidare med avlämingarna - hon droppar apporten så fort jag/hon blir stillastående. 

Sammanfattningsvis var jag frustrerad och missnöjd (lite uppgiven, för vilken gång i ordningen vet jag inte) över Rejs, samtidigt som jag var nöjd med Semla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar