Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


tisdag 1 september 2020

COACHTILLFÄLLE (2)

Idag var det dax för ännu ett (2:a för vår del) coachtillfälle för min guru Monica. 

Jag valde fjärr (sittande fr. liggande) och ställande under gång som tema för dagen. 

Fjärr - han låser sig fortf. vid sättandet - vi spånade om ev. orsaker, som tex. hans höga belöningsförväntan - ska testa att träna utförandet när han är mätt (efter måltid) och testa att ha oattraktivt godis, tex. torrfoder (svårt, då han älskar ALLT) - ska testa detta i en månads tid, tills nästa träff - korta 4 min. pass varje dag o skriva dagbok, för att se vad det mynnar ut i.

Ställande u.g. - ville få hjälp med att fasa ut godisplac. bakom honom - han var speedad och ofokuserad inledningsvis, så han fick sitta "vackert" (godis bakom honom/sitta vackert/ta godiset m omvänt lockande innan han fick ta godiset bakom/- gjorde om tills han var lugn o fokuserad) innan vi började med själva momentet - fick göra om "sitt vackert" mellan varje momentutförande - M. upptäckte att jag "spretade" med hö.handen (dk) - vi la sen fokus på att fasa ut dk't, vilket jag får jobba vidare med - Rom byggdes inte på en dag, inte ens på en vecka ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar