Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


lördag 26 september 2020

NY RUNDA, NYTT STÄLLE

 Tog med Tommy på en ny runda, på ett nytt ställe idag. Ja jösses ja, börjar bli tjötigt nu att ständigt påpeka detta med dessa äckliga älgflugor - vi fick uppleva en form av rekord idag. Lite kluven då man å ena sidan vill ha kvar dessa sköna dagar (temperaturmässigt) o andra sidan längtar till de första frostnätterna som tar dessa äckliga älgflugor - iaf att de börjar minska i antal.

Semla fick gå kopplad från och till, eftersom hon var på väg att dra några gånger, men var ändå lös större delen av rundan. Hon var så glad och sprang omkring bland bäckar och mossor, vilket oxå Rejs förstås gjorde (men det gör han ju alltid). 


*

Drömde en mardröm på morgonkvisten - jag o Semla promenerade på en "ås" där det var nåt herrgårdsliknande på höger sida. Semla, som var lös, sprang in på herrgårdens gårdsplan, men hejdade sig när jag ropade på henne. Hon fortsatte, glad i hågen (på sitt alldeles speciella sätt) att springa vidare. Rätt som det var, så öppnade det sig ett jättestort vattendrag- typ flod - som flöt stilla, långt nere i "avgrunden". Semla som hade hög fart, tog ett jättesprång rätt ut i vattnet - säkert 10m - och jag såg henne försvinna under ytan och kämpa för att få huvudet över ytan. Jag sprang ut på en bro och ropade på henne, medan jag såg henne kämpa. Hon såg ut som en liten prick, från brohöjden där jag befann mig. Vid det laget förstod jag att vattnet var förrädiskt strömt och hon drogs ner under ytan samtidigt som hon drogs iväg. Jag fick panik, när jag förstod att hon antagligen inte skulle orka simma mot land och när jag vände mitt på bron och började springa tillbaka för att se om det var kortare avstånd till den andra sidan ... vaknade jag ...

Varför jag skriver detta är för att drömmen tydligen gjorde starkt avtryck på mig, för den har följt mig hela dagen och jag känner fortfarande "panikkänslan" ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar