Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 9 september 2020

LYDNADS/BRUKSCIRKELN (4)

På fm tog vi en gemensam promenad vid Råhult och på kvällen var det dax för lydn./brukscirkeln.

Vi var 6 st - Christ., Carina, Karin H., Karin B. Maria och jag själv.  

Kvällens tema var fjärr, som Christina och Carina höll i. Dom hade med sig lite "färska" ideer efter kurs för Anna Forsén i Monica H's regi. 

Jag och Rejs först ut, inledde med sättande från liggande. Utgick (kort avstånd) med honom sittande (2 skiften), sen från liggande (3 skiften), vilka han utförde kanonbra, vilket gjorde att jag nöjde mig och bröt där. 

Fortsatte med fotgående en stund, innan vi testade ställande från liggande - vilket inte gick så bra, fick inte in nån timing (förstod dock principen när jag senare SÅG  C. utföra övn. med N.)

Semla ut som sista hund. Inledde med några snabba lägganden, för att sen övergå till ställande från liggande. Jag själv stod på knä och körde omvänt lockande - gick så där ... gick bättre när jag senare stod vid sidan av plan och själv stod upp. Testade oxå stående till sittande, med hjälp av hopphindret - gick inte alls - kräver nog lite träning innan man får full full effekt av detta hjälpmedel ...

Tränade sedan enskilt med respektive hund. Semla fotgående och ingångar + inkalln. och Rejs fotgående (avslutade m. en inkallning). 

Vid två tillfällen - vid ingången resp. utgången - gick Rejs igång på rusande hundar i samband med rutan resp. runda konen. Men efter lite om o men, lyckades han trots allt lugna sig efter en stund båda gångerna ... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar