Fullt ÖZ


VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ REJS & SEMLAS ÖDEN OCH ÄVENTYR


onsdag 26 februari 2020

LYDNADSTRÄNING - TASSPALATSET

Idag bar det iväg till Tasspalatset för en stunds lydnadsträning, istället för att klafsa omkring i blötan (blev ju iof minusgrader) efter gårdagens snöfall.

När jag tog ut Rejs ur bilen var han så stökig i samband med när några passerade oss med ett par hundar, att jag blev så irriterad att jag lät honom hoppa in i bilen igen och tog med mig Semla in i hallen istället.

Körde lite av varje med Semla - följsamhet, några moment från startklassen. Lät henne även "balansera" på trappan och även hoppa upp på step-brädorna som stod staplade på varandra och DOM var så läskiga (lite rangliga och hala) att jag hjälpte henne upp.

Tog åter in Semla de allra sista 10 minuterna för att köra lite apportering - gick inte alls - hon stuntade totalt i apportbocken. Jag satte mig och körde "omvänt lockande" och fick ett väldigt bra avslut. Hon var så trött att ögonen nästan gick igen.

Efter Sambas pass, var det Rejs tur.
Fritt följ
Fokus - godisregn
Kryp
Fjärr
Ställ. u.g.
Hopp

Bra avslut när Rejs både och hörde och såg Jessica och en kund utanför hallen - han skötte sig jättefint när vi körde stillastående fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar